Danone expanduje v USA, kúpila amerického výrobcu jogurtov YoCrunch

09.08.2013 Celý región

Paríž 9. augusta (TASR) - Francúzsky potravinársky gigant Danone oznámil, že kúpil amerického výrobcu jogurtov YoCrunch s cieľom posilniť svoju pozíciu na rýchlo rastúcom americkom trhu s týmito produktmi. Hodnota kontraktu však zverejnená nebola. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.

Spoločnosť YoCrunch dosiahla minulý rok tržby na úrovni 110 miliónov USD (85,26 milióna eur). Firma je známa výrobou jogurtov s oddelenými príchuťami. Pre Danone je americký trh v súčasnosti ešte dôležitejší ako predtým, keďže v Európe zasiahnutej dlhovou krízou sa viacerí zákazníci začali viac orientovať na lacnejšie výrobky predávané v maloobchodných reťazcoch pod privátnou značkou.

Podľa údajov britskej spoločnosti pre prieskum trhu Mintel by tržby z predaja jogurtov mali v USA v roku 2018 vzrásť na 8,4 miliardy USD z 5,6 miliardy USD v roku 2012. Od rastu trhu si veľa sľubuje aj Danone, ktorá, ako uviedla ďalšia spoločnosť pre prieskum trhu Euromonitor International, už teraz so značkami ako Dannon, Danimals a Activia kontroluje zhruba 30 % amerického trhu s jogurtmi.

(1 EUR = 1,3373 USD)
 

Vyberte región